Thursday 29 March 2018

Japanese Test #1 Level JLPT N5

Hello everyone!!!
How's your Japanese going???
Today I'm gonna give you a kinda Japanese test you guys like. :)
In the test, there are Kanji and grammar things which I taught you guys in my previous lessons.
Probably this test's level is between JLPT 5 and 4.
Therefore it's a little bit difficult for beginners I guess.
But just try it and check what you don't know 'bout.
This is also the first time I've made a test. So I wrote questions in English just in case.
Probably you don't need it, do you?
Anyway, please comment whatever. :)
I hope this test helps you guys.

Are you ready for your first test?
Here we go! :)






・Read and write these sentences in Hiragana.
e.g. 青い虫と赤い石を見つけました。
→あおいむし と あかいいしを みつけました。

1.新しい車を買いました。
 →
2.今日、学校はお休みです。
 →
3.明日は花火を見に行きます。
 →
4.海で泳ぐのが楽しみです。
 →
5.公園で女の子が本を読んでいます。







・Fill in the blanks.
1.魚がすいそうの中を(  )います。
a.泳いで b.食べて c.ながめて d.のんで
2.わたしは毎日、(   )います。
a.勉強 b.勉強をする c.勉強をして d.勉強した
3.昨日、わたしは山を(   )。
a.行きました b.のぼります c.のぼりました d.のぞきました
4.わたしは、日本語を(   )います。
a.学ぶ  b.学び  c.学んだ  d.学んで
5.あまり良く(  )ません
a.見  b.見る  c.見え  d.見た





・Conjugate adjectives to correct form if necessary and fill the blanks.
1.(   )花がさいている。
きれい→
2.この車は(   )ないです。
高い→
3.かのじょは(   )犬をかっています。
かわいい→
4.かれは(   )人です。
静か→






・Choose the correct answer from a to d.
1.わたしの兄(  )先生です
a.は b.が c.を d.に
2.わたしはおとうと(  )お買い物をたのみました。
a.は b.が c.を d.に
3.わたしは、魚(  )お肉がすきです。やさいはきらいです。
a.へ b.と c.も d.に





・Make the correct sentence rearranging these 4 words below.
e.g.わたし(  )(  )(  )(  )。  
a.が b.たべました c.を d.おにぎり
わたし( が )(おにぎり)( を )(たべました)。
 
1.家(  )(  )(  )(  )。
a.の中 b.犬 c.とあそぶ      d.で
2.(  )から(  )(  )(  )
a.行く     b.に   d.早朝     c.しごと
3.(  )(  )(  )(  )
a.書いて b.字を  c.上手に  d.ください。





・Fill in the blanks using words below.
カノンくんの、はじめての日本語きょうしつです。
カノンくんはこれからじこしょうかいをします。

「はじめまして、カノンです。イギリスから( 1 )。
 ねんれいは、16( 2 )です。
わたしの( 3 )は、音楽を( 4 )です。
友達とあそぶことも( 5 )。
よろしくおねがいします。」

1.a.いきました b.来ました c.いきます d.出ました
2.a.年 b.才 c.日 d.月
3.a.友達 b.好き c.出身 d.趣味
4.a.読むこと b.食べること c.渡すこと d.聴くこと
5.a.嫌いです b.好き c.嫌い d.好きです



・Read these sentences below and answer questions.
お母さんがカノンくんにお買い物をたのんでいます。
お母さん:「カノン、お買い物に行ってきてくれる?」
カノン:「いいよ!何を買ってくればいいの?」
お母さん:「今日は、お父さんのたんじょうびだから、ケーキがひつようね。あと、カノンくんはお肉が好きでしょ?お肉も買ってきてほしいわ。お肉屋さんのばしょは分かる?お魚屋さんのおとなりにあるわよ。おやさいはもうあるから買わなくてだいじょうぶよ。」
カノン:「分かった!じゃあ行ってくるね!」
お母さん:「いってらっしゃい!気をつけてね!」

1.What did mother ask Kanon?
a.魚つり  b.ケーキ作り  c.お買い物  d.おさんぽ
2.What does Kanon have to get? Choose 2 correct answers.
a.ケーキ  b.お魚  c.お肉  d.おやさい
3.Why does mother need a cake? Write your answer.

4.Where is a butcher/meet shop? Write your answer.





・This is the last question.
How was this test? Write your answer in Japanese. :p



Well done!!!
I'm gonna put the answer below.
Plz check it by yourself or you can also send me your answer if you want. :)





-----------the answer----------
・Read and write these senteces in Hiragana.
1.新しい車を買いました。
 →あたらしい くるまを かいました
2.今日は学校はお休みです。
 →きょうは がっこうは おやすみ です
3.明日は花火を見に行きます。
 →あしたは はなびを みに いきます
4.海で泳ぐのが楽しみです。
 →うみで およぐのが たのしみ です
5.公園で女の子が本を読んでいます。
→こうえんで おんなのこが ほんを よんでいます

・Fill in the blanks.
1.魚がすいそうの中を( a.泳いで )います。
2.わたしは毎日、( c.勉強をして  )います。
3.昨日、わたしは山を( c.のぼりました  )。
4.わたしは、日本語を( d.学んで  )います。
5.あまり良く( c.見え )ません

・Conjugate adjectives to correct form if necessally and fill the blanks.
1.( きれいな  )花がさいている。
2.この車は( 高く  )ないです。
3.かのじょは( かわいい  )犬をかっています。
4.かれは( 静かな  )人です。

・Choose the correct answer from a to d.
1.わたしの兄( a.は )先生です
2.わたしはおとうと( d.に )お買い物をたのみました。
3.わたしは、魚( b.と )お肉がすきです。やさいはきらいです。

・Make the correct sentence rearranging these 4 words below.
1.家( a.の中 )( d.で )( b.犬 )( c.とあそぶ )。
2.( d.早朝 )から( c.しごと )( b.に )( a.行く )。
3.( c.上手に )( b.字を )( a.書いて )( d.ください )。

・Fill in the blanks useing these words below.
「はじめまして、カノンです。イギリスから( b.来ました )。
 ねんれいは、16( b.才 )です。
わたしの( d.趣味 )は、音楽を( d.聴くこと )です。
友達とあそぶことも( d.好きです )。
よろしくおねがいします。」


・Read these sentences below and answer questions.
お母さんがカノンくんにお買い物をたのんでいます。
1.What did mother ask Kanon?
c.お買い物  
2.What does Kanon have to get? Choose 2 correct answers.
a.ケーキ  c.お肉  
3.Why does mother need a cake? Write your answer.
→今日はおとうさんのたんじょうびだから。
4.Where is a butcher/meet shop? Write your answer.
→お魚屋さんのとなり。

------------------------------------------------------------------------------------

I'm trying to make my blog better and help you guys learn Japanese.
If you have any questions or any advice plz comment below.
Your passion for learning Japanese motivates me to post next lesson. :)
Thanks.
I hope my blog helps you guys.
Peace.

ありがとうございました!







Kanji Practice Sheets Download.

Kanji Practice Sheets. Download here:  JLPT N4 Level ↓ #27 #26