Friday 25 May 2018

#Common verbs 31 ~ 40

Hello!!!
Did you check my previous post '100 common japanese verbs?
100 Common verbs
Since you expand your vocabulary you wanna use them, don't you?
In these posts, I'm gonna give you some example sentences and exercises using verbs from previous my post.
Let's practice together :)





    31.to hope          望む(nozomu)
    32.to enter, go in, come in   入る(hairu)
    33.to work          働く(hataraku)
    34.to write          書く(kaku)
    35.to lose           負ける(makeru)
    36.to win            勝つ(katsu)
    37.to understand      理解する(rikai suru)
    38.to ask for, request     尋ねる(tazuneru)、(聞く)
    39.to receive         受け取る(uketoru)
    40.to remember, remind   思い出す(omoidasu)



 ・Conjugation table
   活用
conjugation
動詞の原形   現在形   過去形   現在進行形 過去進行形
infinitive   present tense  past tense  continuous  past continuous
31.望む    望みます   望みました   望んでいます  望んでいました
32.入る    入ります   入りました   入っています  入っていました
33.働く    働きます   働きました   働いています  働いていました
34.書く    書きます   書きました   書いています  書いていました
35.負ける   負けます   負けました   負けています  負けていました
36.勝つ    勝ちます   勝ちました   勝っています  勝っていました
37.理解する  理解します  理解しました  理解しています  理解していました
38.尋ねる   尋ねます   尋ねました   尋ねています   尋ねていました
39.受け取る  受け取ります 受け取りました 受け取っています 受け取っていました
40.思い出す     思い出します 思い出しました 思い出しています 思い出していました



31.望む(のぞむ)                 (to hope)
皆さんが良い一日を過ごせることを望んでいます。/I hope that everyone'll have a good day.
*To be honest, we do not have like this expression in Japanese. We say just ''良い一日を!'' if we say like ''Have a good day''.

・彼が成功することを望んでいます。/I hope that he will succeed.
(かれが せいこうすることを のぞんでいます。)


32.入る(はいる)                 (to enter, to be in)
・この場所には入らないでください。/Please do not enter this place.
(このばしょには はいらないで ください。)

・箱の中にはネコが入っています。/There is a cat in a box.
(はこの なかには ねこが はいって います。)


33.働く(はたらく)             (to work)
・なんで働かないのですか?/Why don't you work?
(なんで はたらかないの ですか?)

・私は先生として働いています。/I'm working as a teacher.
 (わたしは せんせいとして はたらいています。)


34.書く(かく)                      (to write)
・ひらがなを書けますか?/Can you write Hiragana?
(ひらがなを かけますか?)

・私は漢字が書けます。/I can write Kanji.
(わたしは かんじが かけます。)


35.負ける(まける)              (to lose)
 ・私は人生で一度も負けたことがありません。/I've never lost in my life.
 (わたしは じんせいで いちども まけたことが ありません。)

・3対0で試合に負けました。/We lost the match 3 to 0.
(さん たい ぜろ で しあいに まけました。)
*試合(しあい)[n] match, game


36.勝つ(かつ)                       (to win)
 ・勝つために一生懸命練習する。/Practice hard to win.
(かつために いっしょうけんめい れんしゅうする。)
*一生懸命(いっしょうけんめい)[adj] (to do something) hard

・どちらが勝っていますか?/Who's winning?
(どちらが かっていますか?)


37.理解する(りかいする)   (to understand)
・これが理解できますか?/Can you understand this?
(これが りかいできますか?)

・全く理解できません。/I can't understand at all.
(まったく りかいできません。)
*全く(まったく)[adv] not at all


38.尋ねる(たずねる)           (to ask)
・女性に駅への道を尋ねました。/I asked the lady the way to the station.
(じょせいに えきへの みちを たずねました。)
*女性(じょせい)[n] lady
  駅(えき)[n] station
  道(みち)[n] way, road


39.受け取る(うけとる)       (to receive)
・アマゾンからの郵便を受け取りました。/I received the post/package from Amazon.
(あまぞんからの ゆうびんを うけとりました。)

・どこで荷物を受け取れますか?/Where can I recieve/pick up my luggage?
(どこで にもつを うけとれますか?)
*荷物(にもつ)[n] luggage, package


40.思い出す(おもいだす)   (to remember)
・昨日の晩ご飯が思い出せない。/I can't remember yesterday's dinner.
(きのうの ばんごはんが おもいだせない。)

・昨日あなたがどこにいたのか、思い出してください。/Please remember/recall where you were yesterday.
(きのうあなたが どこにいたのか、 おもいだしてください。)






Exercises.
・どこで荷物を( うけとれ )ますか?/Where can I recieve/pick up my luggage?
・女性に駅への道を( たずね )ました。/I asked the lady the way to the station.
・全く( りかい )できません。/I can't understand at all.
・3対0で試合に( まけ )ました。/We lost the match 3 to 0.
・私は先生として( はたらいて )います。/I'm working as a teacher.
・昨日の晩ご飯が( おもいだせ )ない。/I can't remember yesterday's dinner.
・彼が成功することを( のぞんで )います。/I hope that he will succeed.
・この場所には( はいらないで )ください。/Please do not enter this place.
・どちらが( かって )いますか?/Who's winning?
・ここに( かいて )くれませんか?/Could you write it down here?





Do you wanna practice more????
Please post your sentence on HelloTalk! :)
Or If you want me to correct your sentence plz send it to me :)
I hope my blog helps you guys.
Thanks.
Peace.












Answers.
・どこで荷物を( 受け取れ )ますか?/Where can I recieve/pick up my luggage?
・女性に駅への道を( 尋ね )ました。/I asked the lady the way to the station.
・全く( 理解 )できません。/I can't understand at all.
・3対0で試合に( 負け )ました。/We lost the match 3 to 0.
・私は先生として( 働いて )います。/I'm working as a teacher.
・昨日の晩ご飯が( 思い出せ )ない。/I can't remember yesterday's dinner.
・彼が成功することを( 望んで )います。/I hope that he will succeed.
・この場所には( 入らないで )ください。/Please do not enter this place.
・どちらが( 勝って )いますか?/Who's winning?
・ここに( 書いて )くれませんか?/Could you write it down here?



Kanji Practice Sheets Download.

Kanji Practice Sheets. Download here:  JLPT N4 Level ↓ #27 #26